Activiteiten

We willen een bloeiende gemeente van Christus zijn. Daarom vieren we samen allerlei activiteiten in onze gemeente. Op zondag maar ook door de week.

Activiteiten

We willen een bloeiende gemeente van Christus zijn. Daarom vieren we samen allerlei activiteiten in onze gemeente. Op zondag maar ook door de week.

Zondagse erediensten
Elke zondag komen we bijeen om God en elkaar te ontmoeten in ons gebouw aan de Houtduif. De samenkomsten beginnen om 09.30 uur. Samen lezen en leren we uit de bijbel en er is tijd voor lofprijzing, aanbidding, gebed en getuigenis. Wees welkom of volg de diensten op YouTube.

Na de diensten
Bij Christengemeente Filadelfia is er na de dienst altijd gelegenheid voor gesprek en gezelligheid. Er is koffie, thee of fris en de tafels zijn feestelijk gevuld met wat lekkers. Ook is er altijd gelegenheid om persoonlijk voor u te laten bidden.

Avondmaal
Stilstaan bij het grote wonder van het kruis en de opstanding van onze Heer Jezus. Dat doen we elk eerste zondag van de maand. We vieren dan het Avondmaal. Iedereen die Jezus erkent als Heer, is hierbij van harte uitgenodigd.

Bijzondere diensten
Diensten met een speciaal tintje. Daar kijken we altijd naar uit. Met kerst of pasen. Of een feestelijke doopdienst. Soms gave zondagavonddiensten met een bekende spreker. Of een iedereen-doet-wat-dienst. Supergezellig zijn ook de diensten die we afsluiten met een heerlijke lunch of BBQ.

Voor de allerjongsten
Lekker spelen of een slaapje doen. Iets drinken en een gezonde snack. Dat is de crèche. Direct naast de kerkzaal. Je kunt je kindje er voor de dienst brengen. Wil je er liever zelf bij blijven ? Dat kan natuurlijk ook.

Kinderen
Jezus zei: “Laat de kinderen tot mij komen, want het Koninkrijk van de Hemel behoort toe aan wie is zoals zij”. Voor de kinderen van de basisschoolleeftijd is bij ons extra aandacht. Na het Kinderlied in de kerk mogen zij naar hun eigen speciale kinderruimten om God te leren kennen en samen te zijn.

Tieners (12-15)
Ga jij naar het voortgezet onderwijs?
Dan is er voor jou tienerclub.
We komen regelmatig op vrijdagavond bij elkaar om samen te lachen, een spel te spelen en met de bijbel aan de slag te gaan.
Samen willen we ontdekken wat ons geloof inhoud.

Jeugd (15-18)
Voor de oudere tieners hebben wij ook regelmatig een vrijdagavond om samen na te denken over het christelijk geloof, de dingen die je bezighouden en uiteraard lekker lol met elkaar maken.

Jongvolwassen (18+)
Jongvolwassenheid is in een periode van hoop. Maar jongeren leven ook in een tijd waarin ze zich gesteld zien voor zoveel uitdagingen. Juist dan is het belangrijk het woord van God te ontdekken en toe te passen in het leven. Tweemaal per maand is er gespreksgroep op de zondagavond.

Bidstond
Het gebed van een rechtvaardigde vermag veel, doordat er kracht aan verleend wordt. Bij Christengemeente Filadelfia nemen we eens per 2 weken op dinsdagavond de tijd om samen te bidden. Voor de gemeente, de wereld om ons heen en voor ons persoonlijk leven. Het gebed leert ons God te vertrouwen boven alles.

Verdiepingsavonden
Als er geen bidstond is, houden we verdiepingsavond. Meestal in de vorm van een bijbelstudie. We nemen de tijd om op te laden en elkaar aan te moedigen door dieper in te gaan op wat de bijbel ons leert. De gelegenheid bij uitstek om het geloof in Jezus te ontdekken en te versterken.

Vrouwenochtend
Vrouwen onder elkaar vanuit alle kerken in Dokkum en omstreken. Dat zijn de Filadelfia-vrouwen. Ze komen 3x per jaar bij elkaar. Samen zingen, samen bidden en samen bemoedigd worden door wat God vertellen wil. En natuurlijk is er koffie, thee met allerlei lekkernijtjes.